”- Vreau să învăț să conduc pe motorină fiindcă îmi este mai ușor!”
Ei bine mașinile nu știu să conducă în locul nostru, fiindcă ele sunt concepute ca să fie conduse. Știu foarte bine că toată lumea se gândește la ziua examenului și că date fiind emoțiile ar fi mai simplu dacă mașina poate compensa eventuale greșeli.
Ținta principală ar trebui să fie însă să învățăm să conducem cât mai bine. O mașină pe benzină solicită mult mai mult dezvoltarea simțurilor, a înțelegerii mecanismului de punere în mișcare a mașinii, pe când cuplul realizat de o mașină cu aprindere permite o punere în mișcare mult mai ușoară.
Este adevărat ca mașina pe motorină va acoperi eventualele imperfecțiuni, dar cu siguranță creierul nu este atât de bine stimulat în procesul de învățare astfel încât apare riscul ca elevul să învețe să plece doar din pedala de ambreiaj, iar la intersecțiile cu grad ridicat de risc, conștientizând timpul limitat pentru a traversa intersecția creierul va da comandă de eliberare mai rapidă apărând opririle de motor chiar și pe mașinile DIESEL.
Ei bine viteza o prindem din pedala de accelerație, iar la plecarea de pe loc pedala de accelerație trebuie apăsată încă din momentul începerii pedalei de ambreiaj (chiar si la mașinile care funcționează pe motorină).
Cel mai bine, chiar dacă provocarea este mai mare, putem învăța o plecare de pe loc pe o mașină pe benzină pentru că va determina cursantul să folosească pedala de accelerație pentru a compensa faptul că ambreiajul este mai sensibil. Ulterior deprinderii controlului unei mașini pe benzină, controlul unei mașini pe diesel va fi mult mai facil.
Ca și sfat, experimentați, analizați, faceți diferența, supuneți-vă singuri provocărilor și veți fi mândri de voi. Calea cea mai ușoară nu este neapărat și cea mai bună. Vă încurajez să încercați să fiți foarte buni!